http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_5_6289.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
- Charles
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Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Le sujet le dit. Est-ce la bonne interprétation de ce NOTAM?
http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_5_6289.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_5_6289.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Charles on Wed 06 Jan, 2016 22:40, edited 1 time in total.
- Mach Diamond
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Re: Transits au-dessus des USA interdits sans exemption
Je m'attendrais à ce que ce NOTAM soit clarifié demain pour spécifier que ça se limite aux avions de plus de 45.5 tonnes sinon ça aurait pas de sens.
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- Charles
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Re: Transits au-dessus des USA interdits sans exemption
J'espère que tu as raison. L'interprétation suivante me porte à croire le contraire par contre: https://www.ainonline.com/sites/default ... hanges.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Big Brother a l'oeuvre.....
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Ciboule y on jamais entendu parler de ça des paragraphes, aussi agréable qu'un traitement de canal à lireCharles wrote:Le sujet le dit. Est-ce la bonne interprétation de ce NOTAM?![]()
http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_5_6289.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ça pourrait être écrit en chinois et ça serait aussi compréhensible, ils font exprès c'est certrain
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jules
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Je viens de demander à la COPA s'il save quelque chose à ce sujet.
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Il serait surprenant que la COPA ne soit pas au courant...

Le site Web de la COPA est ICI

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jules
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
J'avais manqué ce lien. Alors on va voir ce que COPA trouve.
En passant, il y a une erreur sur le lien de Camping Master. Le lien corrigé est: https://www.copanational.org
En passant, il y a une erreur sur le lien de Camping Master. Le lien corrigé est: https://www.copanational.org
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Bien oui, je fais un test pour le fun et je me rends compte que le lien ne fonctionne pas, j'ai corrigé la situation il y a quelques minutes.jules wrote:J'avais manqué ce lien. Alors on va voir ce que COPA trouve.
En passant, il y a une erreur sur le lien de Camping Master. Le lien corrigé est: https://www.copanational.org
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
J'ai extrait les parties qui nous concernent. Non seulement ça prend un waiver pour voler par-dessus les USA, mais il faut aussi un plan de vol DVFR si on est pas en IFR.
PART II. CIVIL AIRCRAFT OPERATIONS THAT TRANSIT U.S. TERRITORIAL AIRSPACE
A. CIVIL AIRCRAFT ARE AUTHORIZED TO TRANSIT THE TERRITORIAL AIRSPACE OF THE U.S., IF IN COMPLIANCE WITH THE FOLLOWING CONDITIONS:
1) FILE AND ARE ON AN ACTIVE IFR OR DVFR FLIGHT PLAN;
2) ARE EQUIPPED WITH AN OPERATIONAL MODE C OR S TRANSPONDER AND CONTINUOUSLY SQUAWK AN ATC ASSIGNED TRANSPONDER CODE;
3) MAINTAIN TWO-WAY COMMUNICATIONS WITH ATC;
4) ARE OPERATING UNDER AN APPROVED TSA AVIATION SECURITY PROGRAM OR ARE OPERATING WITH AN FAA/TSA AIRSPACE WAIVER, IF:
(A) THE AIRCRAFT IS NOT REGISTERED IN THE U.S.; OR
(B) THE AIRCRAFT IS REGISTERED IN THE U.S. AND ITS MAXIMUM TAKEOF GROSS WEIGHT IS GREATER THAN 100,309 POUNDS (45,500 KGS);
5) ARE IN RECEIPT OF AN FAA ROUTING AUTHORIZATION IF THE AIRCRAFT IS REGISTERED IN A U.S. STATE DEPARTMENT-DESIGNATED SPECIAL INTEREST COUNTRY OR IS OPERATING WITH THE ICAO THREE LETTER DESIGNATOR OF A COMPANY IN A COUNTRY LISTED AS A U.S. STATE DEPARTMENT-DESIGNATED SPECIAL INTEREST COUNTRY, UNLESS THE OPERATOR HOLDS VALID FAA PART 129 OPERATIONS SPECIFICATIONS. FAA ROUTING AUTHORIZATION FOR TRANSIT OF U.S. TERRITORIAL AIRSPACE BY AIRCRAFT SUBJECT TO THIS SUBPARAGRAH A.5 MAY BE GRANTED ONLY FOR IFR OPERATIONS. DVFR AND VFR FLIGHT OPERATIONS ARE PROHIBITED FOR ANY AIRCRAFT REQUIRING AN FAA ROUTING AUTHORIZATION.
B. CIVIL AIRCRAFT REGISTERED IN MEXICO OR CANADA AND ENGAGED IN OPERATIONS FOR THE PURPOSES OF AIR AMBULANCE, FIRE FIGHTING, LAW ENFORCEMENT, SEARCH AND RESCUE, AND EMERGENCY EVACUATION ARE AUTHORIZED TO TRANSIT U.S. TERRITORIAL AIRSPACE WITHIN 50 NM OF THEIR RESPECTIVE BORDERS WITH THE U.S., WITH OR WITHOUT AN ACTIVE FLIGHT PLAN, PROVIDED THEY HAVE RECEIVED AND CONTINUOUSLY TRANSMIT AN ATC-ASSIGNED TRANSPONDER CODE.
PART II. CIVIL AIRCRAFT OPERATIONS THAT TRANSIT U.S. TERRITORIAL AIRSPACE
A. CIVIL AIRCRAFT ARE AUTHORIZED TO TRANSIT THE TERRITORIAL AIRSPACE OF THE U.S., IF IN COMPLIANCE WITH THE FOLLOWING CONDITIONS:
1) FILE AND ARE ON AN ACTIVE IFR OR DVFR FLIGHT PLAN;
2) ARE EQUIPPED WITH AN OPERATIONAL MODE C OR S TRANSPONDER AND CONTINUOUSLY SQUAWK AN ATC ASSIGNED TRANSPONDER CODE;
3) MAINTAIN TWO-WAY COMMUNICATIONS WITH ATC;
4) ARE OPERATING UNDER AN APPROVED TSA AVIATION SECURITY PROGRAM OR ARE OPERATING WITH AN FAA/TSA AIRSPACE WAIVER, IF:
(A) THE AIRCRAFT IS NOT REGISTERED IN THE U.S.; OR
(B) THE AIRCRAFT IS REGISTERED IN THE U.S. AND ITS MAXIMUM TAKEOF GROSS WEIGHT IS GREATER THAN 100,309 POUNDS (45,500 KGS);
5) ARE IN RECEIPT OF AN FAA ROUTING AUTHORIZATION IF THE AIRCRAFT IS REGISTERED IN A U.S. STATE DEPARTMENT-DESIGNATED SPECIAL INTEREST COUNTRY OR IS OPERATING WITH THE ICAO THREE LETTER DESIGNATOR OF A COMPANY IN A COUNTRY LISTED AS A U.S. STATE DEPARTMENT-DESIGNATED SPECIAL INTEREST COUNTRY, UNLESS THE OPERATOR HOLDS VALID FAA PART 129 OPERATIONS SPECIFICATIONS. FAA ROUTING AUTHORIZATION FOR TRANSIT OF U.S. TERRITORIAL AIRSPACE BY AIRCRAFT SUBJECT TO THIS SUBPARAGRAH A.5 MAY BE GRANTED ONLY FOR IFR OPERATIONS. DVFR AND VFR FLIGHT OPERATIONS ARE PROHIBITED FOR ANY AIRCRAFT REQUIRING AN FAA ROUTING AUTHORIZATION.
B. CIVIL AIRCRAFT REGISTERED IN MEXICO OR CANADA AND ENGAGED IN OPERATIONS FOR THE PURPOSES OF AIR AMBULANCE, FIRE FIGHTING, LAW ENFORCEMENT, SEARCH AND RESCUE, AND EMERGENCY EVACUATION ARE AUTHORIZED TO TRANSIT U.S. TERRITORIAL AIRSPACE WITHIN 50 NM OF THEIR RESPECTIVE BORDERS WITH THE U.S., WITH OR WITHOUT AN ACTIVE FLIGHT PLAN, PROVIDED THEY HAVE RECEIVED AND CONTINUOUSLY TRANSMIT AN ATC-ASSIGNED TRANSPONDER CODE.
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Ça viens de mettre les maritimes plus loin ou du moins plus compliqué d'y aller direct.
Ça touche plus particulièrement la petite aviation du Québec et des maritimes puisque dans le reste du pays la frontière Can/USA est plutôt linéaire et les vols Canada / Canada en passant par la verticale des USA sont plus rare. Pour les vols Mexique / Mexique j'en ai aucune idée, mais il serait surprenant qu'un avion sous les 100,000 lbs puisse arrivé par la mer du côté Est des US transité par les US et quitté par le pacifique sans se posé en terre américaine.
Y a cependant les vols Canada - Mexique (Bahamas, etc.) sans escale au US pour l'aviation privé haut de gamme genre les TBM, Pilatus, Kingair, Mustang et autre VLJ etc..
Faudra vivre avec ça semble-t-il.
René
Ça touche plus particulièrement la petite aviation du Québec et des maritimes puisque dans le reste du pays la frontière Can/USA est plutôt linéaire et les vols Canada / Canada en passant par la verticale des USA sont plus rare. Pour les vols Mexique / Mexique j'en ai aucune idée, mais il serait surprenant qu'un avion sous les 100,000 lbs puisse arrivé par la mer du côté Est des US transité par les US et quitté par le pacifique sans se posé en terre américaine.
Y a cependant les vols Canada - Mexique (Bahamas, etc.) sans escale au US pour l'aviation privé haut de gamme genre les TBM, Pilatus, Kingair, Mustang et autre VLJ etc..
Faudra vivre avec ça semble-t-il.
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Je viens de soumettre une demande de waiver pour un vol de sightseeing en fin de semaine. Bien hâte de voir le genre de réponse que je vais recevoir et le temps que ça va prendre.
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Et tu fais ça comment ?Charles wrote:Je viens de soumettre une demande de waiver pour un vol de sightseeing en fin de semaine. Bien hâte de voir le genre de réponse que je vais recevoir et le temps que ça va prendre.
Bien hâte de savoir quand et quoi tu auras comme réponse.
- Charles
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Tu fais ça ici: https://waivers.faa.gov/aap/te_pages.p_login" onclick="window.open(this.href);return false;
- Charles
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Donc comme je disais, j'ai soumis aujourd'hui une demande de TSA Waiver pour un vol VFR au-dessus des Adirondacks demain, départ de CYHU et retour à CYHU sans atterrissage. Je viens tout juste de recevoir mon autorisation (3-4 heures de délai). Je suis certain que l'agent à l'autre bout était enchanté de passer du temps à réviser et approuver un vol VFR de sightseeing, au moins autant que j'étais enchanté de rédiger la demande. À force de recevoir ce genre de requêtes inutiles, ils vont peut-être se raviser...
En tous cas, ça dit ceci:
January 8, 2016
Mr. Charles (...)
Dear Mr. (...):
This is in response to your January 8, 2016 request for an authorization to operate an aircraft in Territorial United States airspace pursuant to the temporary flight restrictions detailed in Flight Data Center (FDC) Notice to Airmen (NOTAM) 5/6289. FDC NOTAM 5/6289, flight operations to or from or within or transit the territorial airspace of the U.S., in part, prescribes specific security requirements for flight operations in U.S. Territorial Airspace.
We have reviewed your request and based on the information and statements submitted, the pilots listed below are hereby authorized to operate the aircraft listed below to/from and within the airspace of the United States of America and its territorial possessions subject to the following conditions:
Tail Number: (...)
Call Sign: (...)
Pilot Names(s): (...)
Date(s): January 9, 2016
Authorization Number: 2016-INT-127584
Airports
CYHU - K1I1 KLKP KSLK KPLB - CYHU - CYHU
1. This authorization is effective on the above listed date(s) and route of flight.
2. This authorization relates to the flight restrictions detailed in the above-specified NOTAM(S) only.
3. The pilot(s) must comply with all other governing rules, régulations and security requirements.
4. The pilot(s) must verify all passengers' identity as named on the flight manifest by reviewing the passenger's government-issued identification.
5. The pilot(s) must indicate the above authorization number in the remarks section of their flight plan.
6. This authorization may not be amended except by the undersigned.
7. The pilot(s) named in this letter must present this authorization to any Federal Aviation Administration Inspector or any other Federal or State official who seeks to review the issued document.
8. This waiver only applies as a security authorization to enter the temporary restricted or prohibited airspace. This waiver does not constitute authority to operate contrary to any other safety or operational FAR. A separate approval to waiver any additional FAR requirement must be requested from, and granted by, the appropriate FAA office.
Note: The issuance of this letter does not exempt or nullify the requirement for the operator to have either a Standard Airworthiness Certificate (issued by the State of Registration) or a Special Flight Authorization (issued by the FAA). Application for a Special Flight Authorization (referenced in 14 CFR 91.715) must be made to the Flight Standards Division Manager or Aircraft Certification Directorate Manager of the FAA region in which the applicant is located or to the region within which the U.S. point of entry is located. No person may operate a foreign civil aircraft under a special flight authorization unless that operation also complies with part 375 of the Special Regulations of the Department of Transportation (14 CFR part 375).
A copy of this letter, and the submitted application, are on file in the OLE/FAMS, Airspace Authorizations Office, Transportation Security Administration, Arlington, Virginia, 22202. If you have any questions on this matter, please contact a TSA representative at 571-227-2071.
Sincerely,
F.D. Hatfield
Director, System Operations Security
Signature Control Number: JAS7P4-GJ6M3J
Authorized by Kevin George
En tous cas, ça dit ceci:
January 8, 2016
Mr. Charles (...)
Dear Mr. (...):
This is in response to your January 8, 2016 request for an authorization to operate an aircraft in Territorial United States airspace pursuant to the temporary flight restrictions detailed in Flight Data Center (FDC) Notice to Airmen (NOTAM) 5/6289. FDC NOTAM 5/6289, flight operations to or from or within or transit the territorial airspace of the U.S., in part, prescribes specific security requirements for flight operations in U.S. Territorial Airspace.
We have reviewed your request and based on the information and statements submitted, the pilots listed below are hereby authorized to operate the aircraft listed below to/from and within the airspace of the United States of America and its territorial possessions subject to the following conditions:
Tail Number: (...)
Call Sign: (...)
Pilot Names(s): (...)
Date(s): January 9, 2016
Authorization Number: 2016-INT-127584
Airports
CYHU - K1I1 KLKP KSLK KPLB - CYHU - CYHU
1. This authorization is effective on the above listed date(s) and route of flight.
2. This authorization relates to the flight restrictions detailed in the above-specified NOTAM(S) only.
3. The pilot(s) must comply with all other governing rules, régulations and security requirements.
4. The pilot(s) must verify all passengers' identity as named on the flight manifest by reviewing the passenger's government-issued identification.
5. The pilot(s) must indicate the above authorization number in the remarks section of their flight plan.
6. This authorization may not be amended except by the undersigned.
7. The pilot(s) named in this letter must present this authorization to any Federal Aviation Administration Inspector or any other Federal or State official who seeks to review the issued document.
8. This waiver only applies as a security authorization to enter the temporary restricted or prohibited airspace. This waiver does not constitute authority to operate contrary to any other safety or operational FAR. A separate approval to waiver any additional FAR requirement must be requested from, and granted by, the appropriate FAA office.
Note: The issuance of this letter does not exempt or nullify the requirement for the operator to have either a Standard Airworthiness Certificate (issued by the State of Registration) or a Special Flight Authorization (issued by the FAA). Application for a Special Flight Authorization (referenced in 14 CFR 91.715) must be made to the Flight Standards Division Manager or Aircraft Certification Directorate Manager of the FAA region in which the applicant is located or to the region within which the U.S. point of entry is located. No person may operate a foreign civil aircraft under a special flight authorization unless that operation also complies with part 375 of the Special Regulations of the Department of Transportation (14 CFR part 375).
A copy of this letter, and the submitted application, are on file in the OLE/FAMS, Airspace Authorizations Office, Transportation Security Administration, Arlington, Virginia, 22202. If you have any questions on this matter, please contact a TSA representative at 571-227-2071.
Sincerely,
F.D. Hatfield
Director, System Operations Security
Signature Control Number: JAS7P4-GJ6M3J
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Au fait, comment on fait pour soumettre un plan de vol DVFR?
Et en quoi ça diffère d'un plan de vol VFR normal lorsqu'on ne franchit pas un ADIZ?
Et en quoi ça diffère d'un plan de vol VFR normal lorsqu'on ne franchit pas un ADIZ?
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skymarc
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Selon CBAA ca devrait ce regler dans les prochains jours pour que les avions canadien soit exempter comme dans le passé.
Ca ce reglerait facilement si TC fesait la meme chose au avions americains qui passe au dessus de notre territoire.
On est trop mitaine nous les Canadiens.
Les ti-counes qui on ecrit ce Notam sont pas trop intelligent.
Ca ce reglerait facilement si TC fesait la meme chose au avions americains qui passe au dessus de notre territoire.
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- Mach Diamond
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Skymarc je suis bien d'accord avec toi.
Charles, un DVFR c'est simplement un plan de vol VFR qui est filé au travers d'un ADIZ, comme un St-Hubert - Grand Manan direct avec communication ATC. Non? En tout cas c'est ce que je pensais avoir fait dans le passé.
--Luc
Charles, un DVFR c'est simplement un plan de vol VFR qui est filé au travers d'un ADIZ, comme un St-Hubert - Grand Manan direct avec communication ATC. Non? En tout cas c'est ce que je pensais avoir fait dans le passé.
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Ça a l'air qu'il faut spécifier dans les remarques l'endroit et l'heure à laquelle on prévoit franchir l'ADIZ. Sauf qu'il n'y a pas d'ADIZ entre le Canada et les USA.Mach Diamond wrote:Skymarc je suis bien d'accord avec toi.
Charles, un DVFR c'est simplement un plan de vol VFR qui est filé au travers d'un ADIZ, comme un St-Hubert - Grand Manan direct avec communication ATC. Non? En tout cas c'est ce que je pensais avoir fait dans le passé.
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Re: Transits au-dessus des USA maintenant interdits?!?
Pour le rassemblement de la Copa a Yartmouth c a me fais passer l ADIZ si je fais un direct. C a commence a etre compliquéCharles wrote:Ça a l'air qu'il faut spécifier dans les remarques l'endroit et l'heure à laquelle on prévoit franchir l'ADIZ. Sauf qu'il n'y a pas d'ADIZ entre le Canada et les USA.Mach Diamond wrote:Skymarc je suis bien d'accord avec toi.
Charles, un DVFR c'est simplement un plan de vol VFR qui est filé au travers d'un ADIZ, comme un St-Hubert - Grand Manan direct avec communication ATC. Non? En tout cas c'est ce que je pensais avoir fait dans le passé.
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