Simuler un crash?
- Stich
- Participant relaxe

- Possédez-vous une licence de pilote?: Non spécifié
- Marque de l'avion:
- Modèle de l'avion:
- Identification de l'avion:
Simuler un crash?
Lu sur AVwebBiz:
"Fugitive Pilot Reported In Custody
Police in Quincy, Fla. say they've arrested an Indiana pilot who is alleged to have faked a distress call, parachuted from his Piper Meridian and fled a small Alabama town on a motorcycle he'd hidden there. Earlier, some authorities suspected Marcus Schrenker had managed to leave the country in his apparently determined bid to escape a crumbling business empire, criminal fraud charges, the wrath of disgruntled investors and a divorce. "He's shown a total disregard for human life. I think he'd do anything to get away," said David Latimer, chief of the police department in Harpersville, Ala., where Schrenker allegedly landed and had the brand-new Yamaha sport bike stashed in a storage unit he'd rented the day before. Flamboyant might be an understated description for Schrenker, who collected luxury cars, owned at least two airplanes and starred himself in a YouTube video in which he flies under bridges in the Bahamas in an Extra 300.
But it appears the unraveling of the basis for that extravagant lifestyle led to the reckless drama that played out late Sunday over the rural are near Birmingham, Ala. Schrenker told ATC that the windshield on the Meridian had imploded and he was covered in blood. Then the radio went dead. But the aircraft continued heading south at about 2,000 feet. Military aircraft intercepted and reported the windshield intact but the door open and the left seat empty. As the plane crashed in a swamp near Milton, on the Florida panhandle, Schrenker was hitching a ride to a hotel in Harpersville with a local policeman after claiming he'd been in a canoeing accident. After checking into the hotel under another name, surveillance video caught him getting on the motorcycle."
Hum, attendez, il y a un mot qui me vient à l'esprit.... désaxé?
Stich
"Fugitive Pilot Reported In Custody
Police in Quincy, Fla. say they've arrested an Indiana pilot who is alleged to have faked a distress call, parachuted from his Piper Meridian and fled a small Alabama town on a motorcycle he'd hidden there. Earlier, some authorities suspected Marcus Schrenker had managed to leave the country in his apparently determined bid to escape a crumbling business empire, criminal fraud charges, the wrath of disgruntled investors and a divorce. "He's shown a total disregard for human life. I think he'd do anything to get away," said David Latimer, chief of the police department in Harpersville, Ala., where Schrenker allegedly landed and had the brand-new Yamaha sport bike stashed in a storage unit he'd rented the day before. Flamboyant might be an understated description for Schrenker, who collected luxury cars, owned at least two airplanes and starred himself in a YouTube video in which he flies under bridges in the Bahamas in an Extra 300.
But it appears the unraveling of the basis for that extravagant lifestyle led to the reckless drama that played out late Sunday over the rural are near Birmingham, Ala. Schrenker told ATC that the windshield on the Meridian had imploded and he was covered in blood. Then the radio went dead. But the aircraft continued heading south at about 2,000 feet. Military aircraft intercepted and reported the windshield intact but the door open and the left seat empty. As the plane crashed in a swamp near Milton, on the Florida panhandle, Schrenker was hitching a ride to a hotel in Harpersville with a local policeman after claiming he'd been in a canoeing accident. After checking into the hotel under another name, surveillance video caught him getting on the motorcycle."
Hum, attendez, il y a un mot qui me vient à l'esprit.... désaxé?
Stich
- OlivierC-FWOL
- Modérateur

- Possédez-vous une licence de pilote?: Oui
- Marque de l'avion: Canadian Car and Foundry
- Modèle de l'avion: Harvard Mk.4
- Identification de l'avion: C-GBQB
- treer1
- Top participant

- Marque de l'avion:
- Modèle de l'avion:
OlivierC-FWOL wrote:Piper Meridian.
Ça me fait penser à un épisode de Columbo avec Johnny Cash, il saute en parachute d'un 172 tandis que sa femme est à bord et il feint de s'être écrasé pour tuer sa femme.
8)
Ca ressemble à un Pilatus PC6 je crois.
Méchant malade :evil: Il n'y aura pas que sa licence qu'il va perdre, sa liberté aussi.... c'est un fourreur de système :wink:
Bye
treer1
Eric Tremblay
- OlivierC-FWOL
- Modérateur

- GLAB
- Pilier du forum

- Marque de l'avion:
- Modèle de l'avion:
Ce qui est encore plus criminel que de scrapper un avion, c'est qu'il a quitté l'avion en vol et cet avion aurait pû tomber sur des maisons ou même une école et tué bon nombre de personnes inocentes.
S'il voulait vraiment se tuer lui , il n'avait qu'à planter son avion dans un endroit désert et au moins ne pas mettre la vie de personnes inocentes en danger.
Il est malade ce gars la et il a besoin d'aide médicale et sa presse.
Çà se donne en prison cet aide.
Jacques
S'il voulait vraiment se tuer lui , il n'avait qu'à planter son avion dans un endroit désert et au moins ne pas mettre la vie de personnes inocentes en danger.
Il est malade ce gars la et il a besoin d'aide médicale et sa presse.
Çà se donne en prison cet aide.
Jacques
- treer1
- Top participant

- Marque de l'avion:
- Modèle de l'avion:
OlivierC-FWOL wrote:Meuh non Éric. Comme je l'ai déjà dit, c'est un Piper Meridian. Il y avait une photo du gars avec son avion à CNN hier.
Ouin, j'avais vu ton message qui donnait le modèle, mais en regardan sur le web, j'Ai trouvé une photo du Meridian et ca ressemble je trouve à un PC6, mais peux-être pas du tout :wink:
Bye
treer1
Eric Tremblay
- OlivierC-FWOL
- Modérateur

- Jacques3012
- Légende vivante

- Marque de l'avion: Cessna 1975
- Modèle de l'avion: 150
- Identification de l'avion: C-GEEU
- wilga
- Participant occasionnel

- Marque de l'avion:
- Modèle de l'avion:
simuler un crash
Pour l¨avion laissé a elle même par un méchant capoté, je pense que c¨est un pilatus porter avion Suisse servant d¨ambulance aérienne pour les skieurs en montagne ..
Sarto :roll: :wink:
Sarto :roll: :wink:
- treer1
- Top participant

- Marque de l'avion:
- Modèle de l'avion:
GLAB wrote:Je suis pas mal certain que Eric....Treer1 voulais dire un PC-12 et non un PC-6.............Mais un PC-12 c'est pas un Meridian non plus...... :lol: :lol: mais çà se ressemble plus qu'un PC-6
Jacques :wink: :wink:
Désolé, je parlais du PC12 mais en plus petit et je croyais que le PC6 ressemblait au PC12 mais en plus court :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Ouin, je vois bien que je serais mieux de me fermer la trappe... on voit bien que je ne connais pas ça :cry: :mrgreen:
Bye
treer1
Eric Tremblay
- daniel61
- Modérateur

- Marque de l'avion: Cessna
- Modèle de l'avion: 177
- Identification de l'avion: C-GAQS
Un PC-6 c'est pas trop sexy comme machine mais c'est tout un engin quand même...dans son genre les performance sont remarquables. Avec un peu de vent favorable, ca s'approche parfois d'un hélico tellement c'est efficace comme STOL. Tout ca avec une turbine PT-6 fabriquée chez nous a Longueuil
http://www.youtube.com/watch?v=h7vrQ2ruJSo
et plein d'autres vidéos sur Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=h7vrQ2ruJSo
et plein d'autres vidéos sur Youtube
Last edited by daniel61 on Thu 15 Jan, 2009 20:05, edited 1 time in total.