propriété ou coproprieté

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Pregner
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propriété ou coproprieté

Post by Pregner »

Bonjour, je désire prendre une participation sur un hydravion, genre C172; Je suis Suisse et j'ai entendu qu'un étranger ne pouvait posséder plus de 30% de part sur un avion immatriculé au Canada. Est-ce que quelqu'un connait ce règlement et pourrait me donner la référence de cette règle, ainsi que, si cette assertion est correcte, les moyens de la "détourner"!!
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iceman
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Post by iceman »

Je te recommande d'aller voir le site de Transport Canada Aviation Civile

http://www.tc.gc.ca/Civilaviation/general/ccarcs/reregister.htm

Il on toute l'info pour repondre a ta question.

Qualifications to be Registered Owner of a Canadian Aircraft

202.15 (1) Subject to subsection (2), any Canadian is qualified to be the registered owner of a Canadian aircraft.

(2) No individual is qualified to be the registered owner of a Canadian aircraft unless the individual is at least 16 years of age.

(3) An entity that is not Canadian but is incorporated or formed under the laws of Canada or a province is qualified to be the registered owner of a private Canadian aircraft where

(a) the entity provides the Minister with a certified copy of the entity's certificate of incorporation or other equivalent document issued under the laws of Canada or a province pursuant to which the entity was incorporated or formed;

(b) the entity meets the requirements, specified in the Aircraft Marking and Registration Standards, respecting the keeping and preservation of records;

(c) subject to subsection (4), the entity meets the reporting requirements specified in the Aircraft Marking and Registration Standards; and

(d) while the aircraft is registered in Canada, the flight time accumulated in Canada by the aircraft is not less than 60 per cent of the flight time accumulated by the aircraft at the end of each six-month period.

(4) An entity referred to in subsection (3) may, in respect of an aircraft registered in the name of the entity, apply to the Minister in writing for an exemption from the applicable reporting requirements specified in the Aircraft Marking and Registration Standards, and the Minister shall issue the exemption, in writing, where the aircraft has been so registered since September 30, 1990.

(5) Where an entity that is qualified to be the registered owner of an aircraft pursuant to subsection (3) ceases to meet the requirements set out in paragraphs (3)(b) to (d), the aircraft's certificate of registration is cancelled.

Registration Requirements

202.16 The Minister, on receipt of an application in accordance with the Aircraft Marking and Registration Standards, shall register an aircraft where the owner of the aircraft

(a) is qualified to be the registered owner of a Canadian aircraft pursuant to section 202.15; and

(b) meets the requirements set out in those standards.
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47guy's
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Re: propriété ou coproprieté

Post by 47guy's »

Pregner wrote:Bonjour, je désire prendre une participation sur un hydravion, genre C172; Je suis Suisse et j'ai entendu qu'un étranger ne pouvait posséder plus de 30% de part sur un avion immatriculé au Canada. Est-ce que quelqu'un connait ce règlement et pourrait me donner la référence de cette règle, ainsi que, si cette assertion est correcte, les moyens de la "détourner"!!


Ben quin ca adonne bien je cherche justement un moyen de contourner ou de detourner les lois suisse.

Decidement!
denimich
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Post by denimich »

Lien en français de TC sur le sujet en question:

http://www.tc.gc.ca/aviationcivile/gene ... iculer.htm
Pregner
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Post by Pregner »

merci "Iceman" et "denimich pour vos info, je m'en vais lire tous çà. Et pour "47guy's" explique-moi ton problème, si je peux t'aider
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iceman
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Re: propriété ou coproprieté

Post by iceman »

47guy's wrote:
Pregner wrote:Bonjour, je désire prendre une participation sur un hydravion, genre C172; Je suis Suisse et j'ai entendu qu'un étranger ne pouvait posséder plus de 30% de part sur un avion immatriculé au Canada. Est-ce que quelqu'un connait ce règlement et pourrait me donner la référence de cette règle, ainsi que, si cette assertion est correcte, les moyens de la "détourner"!!


Ben quin ca adonne bien je cherche justement un moyen de contourner ou de detourner les lois suisse.

Decidement!


Il veut surement sauver des $$$ du ministere du revenu :idea: :wink: :P

Bonne chance :D 8) :lol:

Alain
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