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Construction Amateur Canadien vs Américain!
Posted: Thu 07 Apr, 2016 21:41
by Hélicopter
!
Re: Construction Amateur Canadien vs Américain!
Posted: Fri 08 Apr, 2016 12:41
by Closterman
Je doit avouer que c'est assez logique quand même ! Je suis à terminer un RV-7A et je sais que je vais avoir l'habilité de faire la maintenance. En pratique, personne ne le connais mieux que moi, l'ayant construit ... Sa fait quand même 2000h que je l'ai dans la face !!!!

Mais si je le vend, ce ne sera pas le cas de l'acheteur, et de plus, rien n'indique qu'il a les compétences pour en faire l'entretien ! En théorie, celui qui l'a construit devrais avoir les compétence pour l'entretenir par contre !!
Re: Construction Amateur Canadien vs Américain!
Posted: Sun 10 Apr, 2016 18:27
by Louis_greniier
Who can perform a Condition Inspection?
The inspection can be performed by any licensed A&P mechanic, an FAA Approved Repair Station, or by the builder of the airplane provided the builder obtains a "Repairman's Certificate" from the FAA. Note that unlike an annual for a type certificated aircraft, the A&P mechanic does NOT have to have his/her "Inspection Authorization".
Who can maintain a Homebuilt?
FAR Part 43 specifically states that the rules of that part do not apply to amateur-built airplanes. Therefore, any maintenance on an experimental airplane can be performed virtually by anyone regardless of credentials. (This does not apply to the condition inspection previously discussed). Let common sense be your guide as to what maintenance you conduct yourself.