This is frightening! It works exactly like it says, and is one major
reason people in cars can look right at you (when you're on a
motorcycle or bicycle)---AND NOT SEE YOU.
From a former Naval Aviator.
This is a great illustration of what we were taught about scanning outside
the cockpit when I went through training back in the '50s. We were told
to scan the horizon for a short distance, stop momentarily, and repeat
the process. I can remember being told why this was the most effective
technique to locate other aircraft. It was emphasized (repeatedly) to
NOT fix your gaze for more than a couple of seconds on any single object.
The instructors, some of whom were WWII veterans with years of experience, instructed us to continually "keep our eyes moving and our head on a swivel" because this was the best way to survive, not only in combat, but from
peacetime hazards (like a midair collision) as well.
We basically had to take the advice on faith (until we could experience for ourselves) because the technology to demonstrate it didn't exist at that time.
When you do the demonstration, if you think the yellow dots are being removed, start moving your eyes around and you will discover that the yellow dots do not disappear. Keep on scanning when you are driving!
Click on the link for a demonstration.
http://www.msf-usa.org/motion.html
Le scanning visuel en avion et ailleurs
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Highlander
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ttq
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avec le temps laiteux cet après midi, et des plafonds très bas , 1200-1400, j'ai fait des circuits a CYHU, et j'avait peine a voir les petits 150 devant, même mon instructeur cherchait, si on fixe trop longtemps l'objet, on fini par le perdre, faut fermer les yeux......recommencer, ça aide, mais , en temps laiteux, pas facile
mais j'ai pratiqué mes vols lents.....
j-p-
mais j'ai pratiqué mes vols lents.....
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Last edited by ttq on Mon 27 Feb, 2012 19:48, edited 1 time in total.
- martind2112
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Épeurant! Très intéressant. Non seulement on prend connaissance du phénomène, mais on peut apprendre à gérer l'utilisation de notre vue qui, de toute évidence, n'est jamais "parfaite".
Il serait bien de changer le titre du thread pour "Scanning visuel..." ou "Acuité visuelle...". J'ai sauté par-dessus le sujet croyant qu'on y parlait de scanning radio... :oops:
Merci pour le lien.
Il serait bien de changer le titre du thread pour "Scanning visuel..." ou "Acuité visuelle...". J'ai sauté par-dessus le sujet croyant qu'on y parlait de scanning radio... :oops:
Merci pour le lien.
- pmgrandnord
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