Sauvetage en hélico dans l'himalaya

Échangez avec des passionnés d'aviation sur une foule de sujets (reliés de près à l'aviation), trucs, aventures aériennes. Obtenez des conseils ou initiez-vous à l'aviation. Prenez contact avec l'association, faites-vous des amis(es), conservez le contact.
Post Reply
Orion
Participant régulier
Participant régulier
Possédez-vous une licence de pilote?: Oui
Marque de l'avion:
Modèle de l'avion:
Identification de l'avion:

Sauvetage en hélico dans l'himalaya

Post by Orion »

Une série de 3 documentaires de 45' sur la formation au sauvetage d'équipages népalais. Voici le deuxième. Pouvez-vous le voir ?
Zico
Sérieux participant
Sérieux participant
Possédez-vous une licence de pilote?: Non spécifié
Marque de l'avion:
Modèle de l'avion:

Post by Zico »

Orion, tu ne peux pas savoir combien tu me fais plaisir !

J'avais eu le lien de ce document mais seulement en allemand....

Merci, merci, merci !!! q:)p

Martine
Orion
Participant régulier
Participant régulier
Marque de l'avion:
Modèle de l'avion:

Post by Orion »

C'est entre autre à toi que je pensais Martine.

Très heureux que vous puissiez les voir par chez vous. Voici le premier épisode... dramatique ! Le troisième devrait être disponible demain.
Orion
Participant régulier
Participant régulier
Marque de l'avion:
Modèle de l'avion:

Post by Orion »

Voici le 3ème et dernier épisode.

Comme toujours le plus difficile est de savoir où est la limite, jusqu'où on peut aller, et il faut avoir un bon ange gardien, sans trop compter sur lui...
Zico
Sérieux participant
Sérieux participant
Marque de l'avion:
Modèle de l'avion:

Post by Zico »

J'ai regardé les 3 parties en ligne. C'est un très bon documentaire. Belle initiative de démarrer un centre de sauvetage, j'ai été très étonnée qu'il n'y en avait pas déjà un vu le nombre de grimpeurs dans cette endroit-là et le nombre de blessés et de tués chaque année. Beaux défis de ces pilotes et sauveteurs d'amener à bien ce projet mais la mort de Sabin et son sauveteur laisse un gros goût amer et une grosse tristesse :cry: Ils étaient tellement enthousiastes.

J'espère qu'il y aura une suite dans quelques années à ce documentaire pour voir oü s'est rendu ce beau projet.

Félicitations à l'équipe d'Air Zermatt et du Népal :D

Martine
ttq
Modérateur
Modérateur
Marque de l'avion: ex-C182 ex-185 ex-r44 H120
Modèle de l'avion:

Post by ttq »

Overview‘Making the best even better’The high-performance member of the Ecureuil family, the AS350 B3 outclasses all other single engine helicopters for performance, versatility, safety and competitive acquisition and maintenance costs. It excels in hot conditions and very high altitudes, and broke records when a standard production aircraft landed on the top of Mount Everest in 2005 (altitude: 29,029 ft /8,848 m).
The best keeps getting even better – Eurocopter is taking this aircraft to a whole new level with the enhanced
AS350 B3e.
The AS350 B3e is powered with a new Turbomeca Arriel 2D engine including a new generation dual digital engine control system (FADEC), backed up with one independent control system for automatic start-up sequences and care-free engine handling. This modern engine has an increased reliability and decreased maintenance costs and is fitted with an Engine Data Recorder.
The AS350 B3e offers a new elegant cabin, increasing passenger comfort. Thanks to its versatile flat floored cabin, the AS350 B3e can be quickly and easily reconfigured for all types of missions, from utility and heavy load transportation to medical evacuation, Search and Rescue, law enforcement and passenger transportation.

Characteristics
Leader in its class
The powerful, high-performance AS350 B3e is designed to carry out the most demanding missions in the most extreme weather and geographical conditions. Its exceptional lifting capability, high endurance, extended range and fast cruise speed make the AS350 B3e the leader in its class.

Another world record: An AS350 B3 climbed to 3,000 meters / 9,900 ft in 2 minutes 21 seconds and made a world record landing on Mount Everest.

The value of experience
The AS350 B3e is a member of Eurocopter's rugged and proven Ecureuil family. 4,900 Ecureuils have been delivered in 98 countries for some 1,600 operators. These aircraft have accumulated more than 22 million hours.

More than 900 AS350 B3 series are currently in-service worldwide and are mainly used for high performance missions in "high and hot" conditions.

Capacity
Configuration Pilot Passenger
High density version 1 6
Standard version 1 5
Comfort version 1 4/5
Air medical transportation
Configuration Pilot Doctor Stretcher
Casualty evacuation 1 2 1
Load transportation
Configuration Pilot Load in Cabin
Cargo carrying 1 105.9 ft3 (3 m3)
Weights
Maximum takeoff weight
With the optional "kit to increase Internal Gross Weight" 4,960 lb / 2,250 kg
5,225 lb / 2,370 kg
Maximum takeoff weight with external load 6,172 lb / 2,800 kg
Maximum cargo-swing load 3,086 lb / 1,400 kg
Engine 1 TURBOMECA ARRIEL 1D1 turbine engine
Takeoff power 847 shp / 632 kW
Performance at Max. GROSS WEIGHT, ISA, SL
Maximum speed (Vne) 155 kts / 287 km/hr
Fast cruise speed 140 kts / 345 nm
Range with standard tank 127 kts / 638 km
Max Endurance 4 hrs 23 min
Rate of climb 1,959 ft/min / 10 m per sec
Service ceiling 16,550 ft / 5,044 m
Hover ceiling IGE 13,200 ft / 4,023 m
Hover ceiling OGE 11,100 ft / 3,383 m
Operation Limitations
Maximum altitude (PA) 23,000 ft / 7,010 m
Minimum temperature - 40°C / - 40°C

cela semble être un AS350 b3....opérant dans des conditions assez extrêmes, comme j'ai déjà dit , j'ai en grande , très grande admiration les pilotes et autres personnels qui se mettent en danger pour sauver d'autres personnes, le sacrifice ultime, sans compter la limite de la mécanique qui n'offre aucune porte de sortie, chapeau a ces pilotes, avec ma faible expérience, j'imagine que le coeur me sortirait de la poitrine juste a approcher cette crète rocheuse et de voir le vide sous les patins....
direct au ciel qu'ils sont allé, ça c'est sûr
monter en hauit pour tester la machine est une chose, mais aller récupérer des gens....un autre dimension que j'imagine difficlement
j-p
ttq
Modérateur
Modérateur
Marque de l'avion: ex-C182 ex-185 ex-r44 H120
Modèle de l'avion:

Post by ttq »

Overview‘Making the best even better’The high-performance member of the Ecureuil family, the AS350 B3 outclasses all other single engine helicopters for performance, versatility, safety and competitive acquisition and maintenance costs. It excels in hot conditions and very high altitudes, and broke records when a standard production aircraft landed on the top of Mount Everest in 2005 (altitude: 29,029 ft /8,848 m).
The best keeps getting even better – Eurocopter is taking this aircraft to a whole new level with the enhanced
AS350 B3e.
The AS350 B3e is powered with a new Turbomeca Arriel 2D engine including a new generation dual digital engine control system (FADEC), backed up with one independent control system for automatic start-up sequences and care-free engine handling. This modern engine has an increased reliability and decreased maintenance costs and is fitted with an Engine Data Recorder.
The AS350 B3e offers a new elegant cabin, increasing passenger comfort. Thanks to its versatile flat floored cabin, the AS350 B3e can be quickly and easily reconfigured for all types of missions, from utility and heavy load transportation to medical evacuation, Search and Rescue, law enforcement and passenger transportation.

Characteristics
Leader in its class
The powerful, high-performance AS350 B3e is designed to carry out the most demanding missions in the most extreme weather and geographical conditions. Its exceptional lifting capability, high endurance, extended range and fast cruise speed make the AS350 B3e the leader in its class.

Another world record: An AS350 B3 climbed to 3,000 meters / 9,900 ft in 2 minutes 21 seconds and made a world record landing on Mount Everest.

The value of experience
The AS350 B3e is a member of Eurocopter's rugged and proven Ecureuil family. 4,900 Ecureuils have been delivered in 98 countries for some 1,600 operators. These aircraft have accumulated more than 22 million hours.

More than 900 AS350 B3 series are currently in-service worldwide and are mainly used for high performance missions in "high and hot" conditions.

Capacity
Configuration Pilot Passenger
High density version 1 6
Standard version 1 5
Comfort version 1 4/5
Air medical transportation
Configuration Pilot Doctor Stretcher
Casualty evacuation 1 2 1
Load transportation
Configuration Pilot Load in Cabin
Cargo carrying 1 105.9 ft3 (3 m3)
Weights
Maximum takeoff weight
With the optional "kit to increase Internal Gross Weight" 4,960 lb / 2,250 kg
5,225 lb / 2,370 kg
Maximum takeoff weight with external load 6,172 lb / 2,800 kg
Maximum cargo-swing load 3,086 lb / 1,400 kg
Engine 1 TURBOMECA ARRIEL 1D1 turbine engine
Takeoff power 847 shp / 632 kW
Performance at Max. GROSS WEIGHT, ISA, SL
Maximum speed (Vne) 155 kts / 287 km/hr
Fast cruise speed 140 kts / 345 nm
Range with standard tank 127 kts / 638 km
Max Endurance 4 hrs 23 min
Rate of climb 1,959 ft/min / 10 m per sec
Service ceiling 16,550 ft / 5,044 m
Hover ceiling IGE 13,200 ft / 4,023 m
Hover ceiling OGE 11,100 ft / 3,383 m
Operation Limitations
Maximum altitude (PA) 23,000 ft / 7,010 m
Minimum temperature - 40°C / - 40°C

cela semble être un AS350 b3....opérant dans des conditions assez extrêmes, comme j'ai déjà dit , j'ai en grande , très grande admiration les pilotes et autres personnels qui se mettent en danger pour sauver d'autres personnes, le sacrifice ultime, sans compter la limite de la mécanique qui n'offre aucune porte de sortie, chapeau a ces pilotes, avec ma faible expérience, j'imagine que le coeur me sortirait de la poitrine juste a approcher cette crète rocheuse et de voir le vide sous les patins....
direct au ciel qu'ils sont allé, ça c'est sûr
monter en hauit pour tester la machine est une chose, mais aller récupérer des gens....un autre dimension que j'imagine difficlement
j-p
chuck
Participant régulier
Participant régulier
Marque de l'avion:
Modèle de l'avion:

Post by chuck »

Respect pour ceux qui sont aux commandes de l'engin, pour celui qui est au bout de son élingue, pour la machine qui est dans ses derniers retranchements et pour les mécanos qui la maintienne... :wink:
On a vu des hélicoptères plus récents moins bien en forme !!
Post Reply