L' Avenir des Avions à propulsion Électrique?
Posted: Thu 28 Apr, 2022 12:37
Je me lance dans le vide!
Avec les restrictions à venir pour 2035 (c’est dans un avenir très rapproché) et 2050 sur les carburants fossile, pour les moteurs à combustion interne à l’essence (AVGAS ou sans plomb (Mogas) ou le remplacement future du 100LL). Considériez-vous remplacer votre moteurs à combustion interne à carburant fossile, pour un système de propulsion électrique, vous permettant une autonomie de 90 minutes (60 minutes de vol et 30 minutes de réserve) et avoir un temps minimal de 20 minutes ou plus de recharge (Recharge rapide de 20 minutes minimum, plus pour un système 240 volts) à la remise à neuf pour le même prix?
Si, pour le même prix total, qu’une bonne « Remise à neuf de votre moteur à carburant fossile » vous pouviez remplacer votre système de propulsion actuel, par un système de propulsion électrique, le ferriez vous?
Donnez-votre opinion?
P. S. : Lire l’article en anglais d’« AvWeb, Russ Niles, Mis à jour le 28 avril, 2022.
Lien Internet : https://www.avweb.com/aviation-news/dia ... tric-da40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Diamond Predicting 20-Minute Charge For Electric eDA40
By
Russ Niles
-
Published:April 27, 2022Updated:April 28, 2022
Diamond Aircraft says the electrified version of its DA40 single will have up to a 90-minute endurance and charge time of 20 minutes. The company announced on Wednesday it has chosen Safran’s ENGINeUS electric motor to power the eDA40. “With Safran we are having an expert partner for electric propulsion systems aboard,” said Liqun (Frank) Zhang, CEO, Diamond Aircraft Industries Austria. “The smart motor’s state-of-the-art technology including smart features paired with a well-advanced certification process is the logical choice for our eDA40. We are looking forward to the first flights scheduled for end 2022.”
Diamond announced the program last October. The aircraft is aimed at the training market and Diamond is predicting a 40 percent decrease in operating costs for flight schools. The 90-minute endurance likely won’t be achieved immediately but will be possible as battery technology evolves. Diamond is predicting certification for the motor by mid-2023 and basic EASA certification of the aircraft in late 2023 or early 2024.
Avec les restrictions à venir pour 2035 (c’est dans un avenir très rapproché) et 2050 sur les carburants fossile, pour les moteurs à combustion interne à l’essence (AVGAS ou sans plomb (Mogas) ou le remplacement future du 100LL). Considériez-vous remplacer votre moteurs à combustion interne à carburant fossile, pour un système de propulsion électrique, vous permettant une autonomie de 90 minutes (60 minutes de vol et 30 minutes de réserve) et avoir un temps minimal de 20 minutes ou plus de recharge (Recharge rapide de 20 minutes minimum, plus pour un système 240 volts) à la remise à neuf pour le même prix?
Si, pour le même prix total, qu’une bonne « Remise à neuf de votre moteur à carburant fossile » vous pouviez remplacer votre système de propulsion actuel, par un système de propulsion électrique, le ferriez vous?
Donnez-votre opinion?
P. S. : Lire l’article en anglais d’« AvWeb, Russ Niles, Mis à jour le 28 avril, 2022.
Lien Internet : https://www.avweb.com/aviation-news/dia ... tric-da40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Diamond Predicting 20-Minute Charge For Electric eDA40
By
Russ Niles
-
Published:April 27, 2022Updated:April 28, 2022
Diamond Aircraft says the electrified version of its DA40 single will have up to a 90-minute endurance and charge time of 20 minutes. The company announced on Wednesday it has chosen Safran’s ENGINeUS electric motor to power the eDA40. “With Safran we are having an expert partner for electric propulsion systems aboard,” said Liqun (Frank) Zhang, CEO, Diamond Aircraft Industries Austria. “The smart motor’s state-of-the-art technology including smart features paired with a well-advanced certification process is the logical choice for our eDA40. We are looking forward to the first flights scheduled for end 2022.”
Diamond announced the program last October. The aircraft is aimed at the training market and Diamond is predicting a 40 percent decrease in operating costs for flight schools. The 90-minute endurance likely won’t be achieved immediately but will be possible as battery technology evolves. Diamond is predicting certification for the motor by mid-2023 and basic EASA certification of the aircraft in late 2023 or early 2024.