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Atterrissage dur dur dur !

Posted: Mon 09 Feb, 2004 09:13
by PaulD
La première cause trouvée est une mauvaise pente de descente. La 2e est une faiblesse (fissure) au niveau des moteurs. :x

Remarquez également la carlingue qui plie au centre...

Disons que c'est plus près de l'écrasement que de l'atterrissage !

http://www.avweb.com/newspics/DC-9-80hardlanding.mpg

Fichier de 1.5Mb MPEG :(

Paul :D

.

Posted: Mon 09 Feb, 2004 10:08
by bigbang84
Wow Paul

Méchant coup de pied dans le ... :!:

L'histoire dit elle si ils ont eu des victimes dans les bancs arrières?

Bye
Luc

Posted: Mon 09 Feb, 2004 10:19
by DeltaMike
Il n'y avait pas de passagers. Voici une partie de l'histoire.

Daniel

During a test flight in 1980, a McDonnell-Douglas DC-9-80 (a precursor of the MD-80) blew its nose wheel tires and broke its tail off. The intended test called for a rate of descent at touchdown close to 700 fpm coupled with strong back pressure 0.5 seconds after landing, plus full braking. The fuselage flexed and failed. The purpose of the test was to determine the horizontal distance required to land and bring the aircraft to a full stop, according to the NTSB report on the incident. On approach, the pilot failed to stabilize the descent and touched down at a rate that exceeded the structural limits of the aircraft, the NTSB said. The pilot of the tail-less, nose wheel-less aircraft used main wheel braking and (because the engines survived) reverse thrust to stop the aircraft. The report details that the extremely narrow performance range that would allow the pilots to fly the profile safely left an inadequate margin of safety, and suggested that the test procedure should be reviewed. The aircraft was on a certification flight at Edwards Air Force Base in California. One engineer on board suffered a broken ankle in the accident, but the other six crew members were unhurt.

Posted: Mon 09 Feb, 2004 12:07
by OlivierC-FWOL
Ouin, ça fesse!

Je crois qu'on peut appliquer le dicton qui dit qu'un atterrissage duquel on peut sortir en marchant est un atterrissage réussi!!

:? :?

Olivier Lacombe

Dicton

Posted: Mon 09 Feb, 2004 22:01
by toxedo_2000
Ce qui me fait penser à ce vieux dicton de pilote
"Quand tu vois ta queue passer devant, tu penses tout de suite que t'aurais dû débarquer avant"
Gaston

Posted: Thu 12 Feb, 2004 07:31
by PaulD
Pas sûr que celui-ci n'est arrangé avec le gars des vues... Lecteur RealPlayer requis.

http://www.simradar.com/Feature/1696/Hard_Landing.html

Atterrissage dur et MOU !

Posted: Sat 02 Sep, 2006 12:34
by C-JEAN
Allô les PICs !

Allez voir un Citation, **amphibie**, B-)
qui avance TOUT SEUL, completement vide !

http://www.youtube.com/watch?v=V06LBgfuxgA

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Au fait, le jet, à Bromont CZBM, est-il
encore là ?

Cieux bleus ? Pas dimanche !

Posted: Sat 02 Sep, 2006 21:04
by toxedo_2000
Il était toujours là il y a 2 semaines.
Gaston