Tiens, une photo de mamienne, avec une bouteille de pepsi pour donner la dimension. Tu peux y voir le bouton 12 ou 24 volts, puis un fusible repoussable. Absolument nécessaire, le repoussable, au lieu de certains fusibles "une seule chance" que certaine avait.
Et on peut voir les cables déjà installés. Un ephoto de VKD , envoyé de SB3, vers Ushuaia, et retour vers le site des ailes.
Le secret de la légèreté, c'est que c'est un moteur deux temps, un petit moteur de tronçonneuse, couplé à une génératrice.
Après avoir fouillé un peu, j'ai retrouvé cette référence d'une version plus moderne. Mais ça a l'air réservé au marché militaire
Innovative Technology Developed
The Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) needed a lighter, lower cost, high-powered alternator for the military's Remotely Piloted Vehicles (RPV) and Drones. Using patented high-energy rare earth permanent magnet alternator and control technology, Active Technologies, successfully created a new generation of lightweight engine-driven generators. The lightweight charger/alternator is less than one cubic foot in volume and produces as much power as comparable units five times its size. The lightweight portable generators are used to charge a variety of vehicles that fail to start, from military trucks to small airplanes. Additionally, the unit provides 115 volts of AC power to operate emergency lights and to run power tools.